PeCinta Setia

Friday, June 10, 2011

Blog,Blogging & Blogger ~~

yeayyy!!!!!!!!!
now,dekat rumah sudahhh..
huhu, da bape bulan x balik umah..dekat 5 bulan kot..seriusly deymm syitt!!!
lepas ni segala aktiviti aku bertukar dah..3 bulan tu cuti...hehe
jangan harap aku nak buka buku 3 bulan ni..
buka muka buku ye la kot...haha
time to enjoy babe!!!wakakaka..
ea,nak citer sikit ni..tadi aku ngan member2 aku teringin la nak p tngok wayang..
dengar ade citer best kan.."KL GANGSTER"


pehhhh,hampa babe..full sit siott!!!!huhu
3 panggung wayang aku pegi..
1) City Square
2) KSL
3) Jusco Tebrau
tiga tiga penuh...uwaaaaaaaaaaaa...Apa Pon Tak Boley!!! da la orang nak blanjer..rugi rugi..aishhhhhh

kay2, ari ni aku tertarik nak citer sikit tentang ape yang aku faham tentang BLOG ni..hehe
what is BLOG???
what is BLOGGER???
what is BLOGGING???
tinggg!!mesti korang tengah pikir kan..haha..
ntah pape je idea yang keluar dari kepala korang tu..aishhhhh
mesti yang mengarut2 jer..hehehe

BLOG!! BLOG!! BLOG!!


korang faham ke apa maksud blog sebenarnya..la ni mane2 je orang mula bercerita pasal blog..
GLAMOUR beb!! sampai ade yang masuk kat TV ag tu pasal tulis BLOG..pehh..mantap weiii!!
tapi, adakah korang semua faham apakah sebenarnya maksud BLOG itu???
okay okay mai sini aku habaq kat hangpa semua..
BLOG ataupun dengan kata lain WEBLOG adalah satu portal online yang digunakan untuk menyatakan pendapat peribadi mengenai pelbagai perkara..
korang tngok tu yang aku highlight,pendapat peribadi okayy!!
so, sape yang slalu suka copy & paste tu memang hampeh la..haha..
BLOG juga akan sentiasa dikemaskini oleh tuan punya BLOG tersebut..x kira la by day,by week or by month..ikut suka tuan punya BLOG la..
kadang2 tu aku tengok ade yang update sampai 5 kali sehari blog dia..pehhhh..terbaik seal!! punya la rajin...huhuh..kadang2 tu yang sebulan sekali pon ade jugak..aaaaaa,yang ni malas punya BLOGGER..hehe..Apa Pon Tak Boley!!!

Aktiviti penulisan dan pengurusan BLOG pula dikenali sebagai BLOGGING..
manakala orang yang memiliki, menulis artikel dan menguruskan BLOG pula dikenali  sebagai BLOGGER..
haha..korang faham tak ni?! ngenggg laaa...

okay,next aku nak citer pasal jenis2 BLOG plak..haha..yang ni aku suka..

1) Personal BLOG
alahhhh,yang ni lebih kurang macam diari jugak la..2 x 5 jer,.
ape2 yang terjadi kat atas diri seseorang tu diorang akan update kat blog..
yang ni jimat sikit aku rase,sebab korang x yah la nak p blie buku untuk tulis diari..haha

2) BLOG untuk perniagaan
BLOG ni digunakan untuk tujuan mempromosikan dan memasarkan produk atau perkhidmatan yang diorang jual..majoriti yang dipaparkan kat BLOG adalah berkaitan perniagaan yang dijalankan.

3) BLOG politik
haha..yang ni aku x berani nak bagi pendapat..korang pikir sendiri la yer..aku x minat sangat politik2 ni..tp aku still amik tahu jugak la politik kat malaysia ni..Lagi2 Kes liwat Anwar tu..haha..Gurau je beb!!

4) Blog perkongsian maklumat'
yeayyy..blog yang cmni paling aku suka..x de la..at least ape yang blogger nak sampaikan dalam BLOG cmni adalah suatu benda yang berguna..seriusly,banyak manfaat BLOG macam ni..daripada aku bace BLOG politik baik aku bace BLOG cmni..lagi bagus..hehe..

5) Blog Joking or Komedi
aaaaaahhhh,yang ni pon best..hehehe..of coz la korang akan tergelak gelak bace blog macam ni..seriusly korang x kan bosan...yeayyyy!!!

so,amacam???da dapat beza apa itu BLOG,BLOGGING & BLOGGER??

kepada otai2 BLOGGER yang bace BLOG aku ni,aku nak mintak maaf ea kalau ade silap dan salah atas ape yang aku tulis ni..hehe..sebab korang lagi expert dari aku kan..haha

orait all BLOGGERS..jumpa lagi :)


Famie yang Tulis :-) 


No comments:

Post a Comment