PeCinta Setia

Wednesday, May 23, 2012

:: Be Professional ::

Korang penah x dengar keluhan-keluhan orang yang konon-kononnya mereka ni banyak kerja..huh.. seriusly aku panas bila ade orang macam ni..nak tahu kenapa?? orang macam ni x professional wa cakap lu.. relak sudah la.. emo bagai beb .. ni aku nak bagi contoh kat korang .. amik nii !!!

Post 1 

''mulai dari hari ini aku xnak post ape2 dal mngenai peogram HEP atau program ape2 pon di mane2 graoup melainkan di wall aku.... aku kata suruh col aku atau inbox aku,,, yg duk g kecoh2 kat aku punye post tu kenapa... nampak ke arahan aku di situ... tu semua arahan daripada atas... pg la tanye HEP sendiri lau nak comformation sngt.... aku post sbb nak bg maklumat tp kalau begila la baek xyah post ape2 tentang sebarang mkluman.... fedup pon ade.... maafla kalau xbalas ape2 komen kat post yg penah sy post sbb mmng sy xkan blas sbb sy da tulis jelasss kat s2 inbox sy atau hubungi sy....''

Post 2

''Lau xsuke sangat program HEP, jgn mntak tolong HEP lau nak buat program, xpayah mintak tlong aku jugak... Aku pn malas nak amik thu.''


Fuhhhh !!! amacam,korang dapat x apa yang aku nak sampaikan..banyak lagi post2 berbentuk begini kat wall dia.. budak yang post benda ni kat FB dia x professional... belajar la jadi orang yang bersabar dan berpendirian sis.. kalau x mampu nak pikul tugas dan amanah yang diberikan tak payah nak tunjuk hebat.. ni baru sikit la, kat luar sane lagi mencabar.. Take it as a your responsibility and duty.. tak payah nak kecoh2 sangat.. konon nak jadi orang HEP, baru dapat kerja sikit da kecoh satu kampung.. aishhhhhh.. xfaham dengan orang macam kau.. (baca sambil buat muka ganas kay) :p

p/s : bukan nak pertikai kerja dia,tapi dalam islam kita diajar supaya bersabar dan x perlu riak dalam melakukan kerja.. tanggungjawab yang diberi itu perlu dilaksanakan.. thats all :)

:: FAHMI ::

No comments:

Post a Comment